Nu toate backlink-urile sunt egale
Unul dintre principalele motive pentru care Google este motorul de căutare dominant este că a fost primul care a realizat importanța backlink-urilor în SEO. Când Google s-a lansat în 1998, a folosit un algoritm revoluționar pentru clasarea paginilor web în funcție de popularitatea linkurilor, ceea ce înseamnă că o pagină se clasează mai sus dacă există mai multe link-uri către ea.
Acest algoritm, numit „PageRank” după Larry Page (cofondatorul Google, împreună cu Sergey Brin), nu calculează doar numărul de linkuri pe care le primește o anumită pagină web; de asemenea, măsoară autoritatea acelor legături.
Aceasta înseamnă că nu toate backlink-urile sunt egale. Imaginați-vă că una dintre paginile de pe site-ul dvs. are un backlink de la 2 pagini web de pe diferite domenii externe:
Dacă aceste 2 pagini ar fi aproximativ același subiect, Pagina A s-ar clasa probabil mai sus decât Pagina B. Acest lucru se datorează faptului că Pagina A ar fi mai autorizată datorită faptului că are de 10 ori mai multe link-uri.